Nejlepší neblog 2018

3 slova o markeťácích

3

V min­ulém roce jsme začali poměrně čas­to použí­vat slo­vo “bezrámečkový”.

Dnes­ka je pár povolání, které mě fakt serou: nejhorší jsou samozře­jmě SEO-spe­cial­isté; pak tře­ba real­it­ní mak­léři, per­son­al­isté a hlavně markeťá­ci.

Ti mě serou obzvlášť, pro­tože:

a) mar­ket­ing neex­is­tu­je

b) říka­jí, že prý exis­tu­je a že něco děla­jí a že je to práce snů a že jsou o tom kni­hy a že roman­ti­ka a blablablabla

Zrov­na díky markeťakům má každej start­up osm článků na svým firem­ním blogu (prý že jen takhle lidi ty stránky naj­dou). Má i pro­fil na face­booku, který nas­bírá cca 11 fanoušků za 5 let (ale jo, je to o 3 víc, než můj neblog za jeden den, kde, vole, jste, proč takhle málo??? dejte lajk honem na https://www.facebook.com/neblog.cz/ a začněte sle­dovat můj telegram na https://t.me/neblogcz). Posled­ní příspěvek obsahu­je něco jako “tady je naše logo, jsme skvělí, co?”.

Ale jo, tohle jsou ti horší. Ti lep­ší z markeťáků to děla­jí jinak. Hleda­jí to “nejza­jí­mavější a nejočeká­vanější” ve svým pro­duk­tu a začí­na­jí tímh­le šukat naše oči a uši. Sor­ry, zdůrazňo­vat.

V roce 2017 je fakt složitý vymyslet si něco novýho s tele­fona­ma: všech­no už je. Třetí kam­era zezadu (jo, ta druhá už byla dávno) už nevyvolává žád­né emoce a všich­ni markeťá­ci, samozře­jmě, chtějí reak­ci “jako když nám ukáza­li iPod”.

Když markeťá­ci nema­jí co říct, začí­na­jí použí­vat čís­la. Čís­la (tře­ba v tit­ul­cích) pomáha­jí prodá­vat: “20-MegaPix­elová kam­era”, samozře­jmě, zní líp než “blbý deva­js, který umí dělat zbytečně velký fotky v kval­itě z doby bratří Lumiérů”. Ale čís­la začí­na­jí použí­vat jen tehdy, když dáva­jí smysl dokonce i oby­vatelům moravských ves­niček. Pro­to na začátku je to vždy jen “výkon­ný pro­ce­sor”, a jen s časem se z výkon­ného pro­ce­soru stává “osmi­já­drový gigant”. Mimo­cho­dem domácí úkol pro ty chytré z vás: zamyslet se, z jakého důvo­du se před 15 lety tře­ba použí­va­lo “800 MHz CPU”, a dnes­ka o těch MHz nikdo nenapíše ani náhodou.

Mys­líte si, že tuh­le píčov­inu použí­va­jí jen dnes­ka? Let’s go back to 1998.

Hod­ně dávno se tře­ba psa­lo “velký barevný mon­i­tor”. Pak i vidlá­ci pochopili, že 15 pal­ců je nic moc, ale 17 je fakt dobrý.

Tady je přík­lad toho, jak pra­co­v­ali před­ci dnešních markeťáků. Když prodá­vali CRT mon­i­to­ry, měřili uhlopříčku včet­ně rámečku. Proč? Takhle je těch pal­ců 17. Zají­mavý ale je, že ani v té době ani dnes­ka nikdo netuší, kolik ten palec vůbec měří, a s pravítkem do obchodu se taky větši­nou nechodí.

Tímh­le způ­sobem se k nám dosta­lo i slo­vo “bezrámečkový”. Jako přík­lad si vezměme posled­ní iPhone X — prodává se jako bezrámečkový. De-fak­to nás ale zajímá tzv. “Screen-to-body Ratio”, tedy poměr dis­ple­je a rámečku. Jako kupu­jící asi zatím nechcete slyšet, že váš nový bezrámečkový tele­fon má ten poměr 82,9%. Teda cca 4/5. Tohle už nezní tak sexy, co? (kdy­byste měli zájem, tady je víc info: https://www.digitaltrends.com/mobile/bezel-less-phone-comparison/)

Ale pojďme se vsa­dit — v roce 2018 něk­do udělá tele­fon, který má ten poměr 90+%. Tohle už bude 9/10, a tohle se dá použít i za účelem reklamy. A vymyslel jsem to zdar­ma.

Co z toho? Asi nic, jen jsem chtěl připome­nout, že markeťá­ci jsou pičusové. A když váš kámoš říká, že je markeťák, pivo mu už nekupu­jte.

Nejlepší neblog 2018

O mně

Fedor Koobas

Ahoj, jsem Fěďa.
V noci píšu neblog.cz, ve dne dělám inženýra podpory, večer vídea na youtube a občas jsem Rus.

Sleduj:

Jestli si chceš jen číst, nejlíp funguje telegram.
Jestli komentovat chceš taky, běž na FB (ale bacha, FB je pičus)

Rubriky